Raportujemy

Niniejszy raport ESG odnosi się do działalności De Heus Sp. z o.o. w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku.

Został opracowany zgodnie z wytycznymi GRI Standards 2021. W omawianym okresie nie zaszły istotne zmiany w zakresie rozmiaru, struktury, formy własności ani łańcucha wartości. Informacje i dane zawarte w publikacji zostały skonsultowane i zweryfikowane przez odpowiednich pracowników, choć nie poddano ich zewnętrznej weryfikacji. Nie wprowadzono żadnych korekt do poprzedniego raportu opublikowanego w 2023 roku.

W 2023 roku już po raz trzeci przeprowadziliśmy badanie istotności, opierając się na aspektach zdefiniowanych w poprzednim raporcie oraz kluczowych kwestiach branżowych. Pracownicy De Heus oraz przedstawiciele zewnętrznych interesariuszy zostali poproszeni o ocenę tych aspektów za pomocą ankiet internetowych.

Aspekty Istotność
Rzetelne i przejrzyste informowanie klientów, etyczny marketing i sprzedaż Aspekty biznesowe Istotny
Bezpieczeństwo produkcji żywności Aspekty biznesowe Istotny
Dbałość o dobrostan zwierząt Aspekty biznesowe Istotny
Wykorzystywane przez firmę surowce i materiały Aspekty środowiskowe Istotny
Minimalizacja ilości produkowanych odpadów i recykling Aspekty środowiskowe Istotny
Zużycie i sposoby redukcji zużycia wody Aspekty środowiskowe Istotny
Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników Aspekty pracownicze Istotny
Zużycie i sposoby redukcji zużycia energii Aspekty środowiskowe Średnio istotny
Wpływ na różnorodność biologiczną Aspekty środowiskowe Średnio istotny
Emisje gazów cieplarnianych oraz sposoby ich redukowania Aspekty środowiskowe Średnio istotny
Ocena dostawców pod kątem spełniania kryteriów środowiskowych Aspekty środowiskowe Średnio istotny
Warunki zatrudnienia (benefity, urlopy rodzicielskie, rotacja pracowników Aspekty pracownicze Średnio istotny
Szkolenia i edukacja pracowników, wspieranie rozwoju kariery Aspekty pracownicze Średnio istotny
Różnorodność i równość szans w dostępie do stanowisk, równe wynagrodzenie mężczyzn i kobiet Aspekty pracownicze Średnio istotny
Informowanie pracowników i przeprowadzanie z nimi konsultacji Aspekty pracownicze Średnio istotny
Relacje i wpływ na społeczności lokalne Aspekty społeczne Średnio istotny
Inicjatywy pracownicze i wolontariat Aspekty społeczne Średnio istotny
Masz pytania do naszego raportu lub chcesz dowiedzieć się więcej o naszych działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju?

Odezwij się do nas!

Osoba do kontaktu w sprawie raportu:

Karolina Pietrzko
st. specjalista ds. PR i CSR

e-mail: kpietrzko@deheus.com

tel.: 880 343 882

Indeks treści GRI:

STANDARD GRI / INNE ŹRÓDŁO NUMER WSKAŹNIKA NAZWA WSKAŹNIKA LOKALIZACJA
Ogólne ujawnienia
GRI 2: Ogólne ujawnienia Organizacja i jej praktyki raportowania
2-1 Dane organizacyjne
2-2 Podmioty objęte raportowaniem zrównoważonego rozwoju w organizacji
2-3 Okres objęty raportem, częstotliwość raportowania i dane kontaktowe
2-4 Korekty informacji
2-5 Weryfikacja zewnętrzna
Działalność i pracownicy
2-6 Rodzaje działalności, łańcuch wartości i inne relacje biznesowe
2-7 Pracownicy
2-8 Osoby świadczące pracę niebędące pracownikami
Zarządzanie
2-9 Struktura i skład organów zarządzających
2-10 Powoływanie i wybór najwyższych organów zarządzających
2-11 Przewodniczący najwyższych organów zarządzających
2-12 Rola najwyższych organów zarządzających w nadzorowaniu zarządzania wpływem
2-13 Delegowanie odpowiedzialności za zarządzanie wpływem
2-14 Rola najwyższych organów zarządzających w raportowaniu zrównoważonego rozwoju
2-15 Konflikty interesów
2-16 Komunikacja kwestii krytycznych
2-17 Zbiorowa wiedza najwyższych organów zarządzających
2-18 Ocena działań najwyższych organów zarządzających
2-19 Polityki wynagrodzeń
2-20 Proces ustalania wynagrodzeń
2-21 Roczny wskaźnik całkowitego wynagrodzenia
Strategie, polityki i procedury
2-22 Oświadczenie w sprawie strategii zrównoważonego rozwoju
2-23 Zobowiązania w ramach polityk
2-24 Realizacja zobowiązań w ramach polityk
2-25 Procesy łagodzenia negatywnego wpływu
2-26 Mechanizmy zasięgania porad i sygnalizowania potencjalnych nieprawidłowości
2-27 Zgodność z prawem i regulacjami
2-28 Członkostwo w organizacjach
Angażowanie interesariuszy
2-29 Podejście do angażowania interesariuszy
2-30 Układy zbiorowe
Istotne zagadnienia
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-1 Proces określania istotnych zagadnień
3-2 Lista istotnych zagadnień
Praktyki zakupowe
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 204: Praktyki zakupowe 2016 204-1 Odsetek zakupów u lokalnych dostawców
Materiały i surowce
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 301: Materiały i surowce 2016 301-1 Wykorzystane materiały i surowce wg masy lub objętości
Energia
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 302: Energia 2016 302-1 Zużycie energii w organizacji
Odpady
GRI 3: Istotne zagadnienia 2021 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 306: Odpady 306-2 Zarządzanie znaczącymi skutkami związanymi z odpadami
306-3 Wytworzone odpady
Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników
 

GRI 403. Bezpieczeństwo i higiena pracy 2018

 

 

 

 

 

 

403-1 System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
403-2 Identyfikacja zagrożeń, ocena ryzyka i badanie wypadków
403-3 Jednostka odpowiadająca za zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy
403-4 Udział pracowników, konsultacje i komunikacja w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
403-5 Szkolenia dla pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
403-9 Rodzaj i wskaźnik urazów związanych z pracą
403-10 Wskaźnik chorób zawodowych
Szkolenia i edukacja
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 404: Szkolenia i edukacja 404-2 Programy podnoszenia kwalifikacji pracowników i programy wsparcia w okresie przejściowym
404-3 Odsetek pracowników regularnie otrzymujących oceny pracy i rozwoju kariery
Różnorodność pracowników
GRI 405: Różnorodność i równość szans 405-1 Różnorodność wśród zarządu i pracowników
Marketing oraz znakowanie produktów i usług
GRI 3: Istotne zagadnienia 3-3 Zarządzanie istotnymi zagadnieniami
GRI 417: Marketing oraz znakowanie produktów i usług 2016 417-1 Wymagania dotyczące informowania o produktach i usługach oraz ich znakowania
417-2 Przypadki niezgodności z zasadami dotyczącymi informowania o produktach i usługach oraz ich znakowania
417-3 Przypadki niezgodności z zasadami dotyczącymi komunikacji marketingowej
Dobrostan zwierząt i bezpieczeństwo żywności
Wskaźnik własny Odpowiedzialność za dobrostan zwierząt
Wskaźnik własny Odpowiedzialność za bezpieczną żywność

Wyniki wyszukiwania